استفاده از پله ها به جای آسانسور به سلامت مغز کمک می کند

محققان آلمانی می گویند انجام برخی کارها مانند 15 دقیقه پیاده روی یا استفاده از آسانسور به جای آسانسور می تواند از کوچک شدن مغز و زوال عقل جلوگیری کرده و به سلامت مغز کمک کند.

اگرچه ما به طور کلی این را می دانیم ورزش از بسیاری جهات برای سلامت انسان مفید است، اما دانشمندان همچنان به دنبال جنبه های جالب و جدید در این زمینه هستند. اکنون، تیمی از محققان آلمانی دریافته اند که حتی تغییرات کوچک در فعالیت بدنی منظم افراد، مانند رفتن از پله ها به جای آسانسور، می تواند کاهش حجم مغز به دلیل افزایش سن

تاکنون دانشمندان در تحقیقات خود نشان داده اند که ورزش می تواند به مبارزه با برخی از اثرات پیری کمک کند. این تحقیق شامل مطالعاتی است که نشان می دهد فعالیت بدنی منظم می تواند خاصیت ارتجاعی قلب را حفظ کند، اختلالات شناختی خفیف را کاهش دهد و هورمون هایی تولید کند که از آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می کند. اکنون دانشمندان مرکز آلمانی بیماری های تخریب کننده عصبی (DZNE) با بررسی اثرات ورزش بر نواحی خاصی از مغز شواهد جدیدی در این زمینه ارائه کرده اند.

مغز

فابین فاکس، محقق اصلی این مطالعه، توضیح می دهد:

“در تحقیقات قبلی، مغز معمولا به عنوان یک موجود واحد در نظر گرفته می شد. هدف ما این بود که نگاه دقیق‌تری به مغز بیندازیم و بفهمیم کدام مناطق مغز بیشتر تحت تأثیر فعالیت بدنی قرار می‌گیرند.»

برای این منظور، دانشمندان از داده های بیش از 2500 فرد 30 تا 94 ساله استفاده کردند که شامل تجزیه و تحلیل حجم مغز و ضخامت قشر مغز توسط MRI و ارزیابی فعالیت بدنی آنها بود. همچنین شرکت کنندگان در این آزمایش مجبور شدند یک شتاب سنج پوشیدنی را به مدت هفت روز به لگن خود وصل کنند.

  تصاویر Black Shark 4S طراحی گوشی گیمینگ جدید شیائومی را نشان می دهد

تاثیر فعالیت بدنی بر نواحی مختلف مغز انسان

photo 2022 08 05 10 45 36 5 قطب آی تی

علاوه بر این، آنها متوجه شدند که فعالیت بدنی تقریباً بر تمام مناطق مغز انسان تأثیر قابل توجهی دارد. فاکس توضیح می دهد:

به طور کلی می توان گفت که هر چه فعالیت بدنی بیشتر و شدیدتر باشد، مناطق مغز از نظر حجم یا ضخامت قشر مغز بزرگتر می شود. به ویژه، ما این را در هیپوکامپ مشاهده کردیم که مرکز کنترل حافظه در نظر گرفته می شود.

احمد عزیز، محقق دیگر این مطالعه، توضیح می دهد که حتی تغییرات کوچک در رفتار، مانند 15 دقیقه پیاده روی در روز یا رفتن از پله ها به جای آسانسور، می تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر مغز داشته باشد و به طور بالقوه باعث کاهش مواد مغزی شود. مرتبط با افزایش سن برای جلوگیری از اختلالات عصبی.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.