پیاده روی نوردیک زندگی شما را تغییر می دهد + آموزش

8 اوت 1401 در 08:32 ق.ظ

پیاده روی نوردیک روش بهتری نسبت به پیاده روی عادی است. زیرا باعث بهبود کیفیت زندگی و افسردگی می شود. درباره این پیاده روی بیشتر بدانید.

پیاده روی اسکاندیناویایی یا اسکاندیناویایی راه بهتری برای پیاده روی است. این پیاده روی نیاز به تلاش بیشتری نسبت به یک پیاده روی معمولی دارد. اما در نتیجه زندگی شما را متحول می کند و افسردگی را کاهش می دهد. در ادامه این مقاله با این نوع پیاده روی آشنا شوید.

پیاده روی نوردیک با میله انجام می شود و نیاز به تلاش بیشتری دارد. در طول این راه رفتن ماهیچه های بالاتنه بیشتر از راه رفتن معمولی تحریک می شوند و در نتیجه ضربان قلب با سرعت مشخصی افزایش می یابد.

پیاده روی نوردیک در مقایسه با پیاده روی معمولی مصرف انرژی را بیش از 40 درصد افزایش می دهد. در یک مطالعه اخیر نشان داده شد که پیاده روی نوردیک در میان سایر ورزش ها برای بهبود ظرفیت عملکردی طولانی مدت و توانبخشی قلبی عروقی مفیدتر است.

پیاده روی نوردیک

محققان دریافته اند که پیاده روی نوردیک در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر و بیماری قلبی منجر به بهبود بیشتر در توانایی انجام فعالیت های روزانه می شود. نتایج این مطالعه اخیرا در مجله Canadian Journal of Cardiology منتشر شده است.

پس از بیماری شدید قلبی عروقی، افراد برای بهبودی نیاز به برنامه های توانبخشی و ورزش دارند. اما برخی از افراد ورزش های یکنواخت مانند دوچرخه ثابت و پیاده روی را کسل کننده می دانند و ممکن است آن را کنار بگذارند.

  بازار جهانی تراشه همچنان تحت تسلط TSMC است. سامسونگ در رتبه دوم

در نتیجه، محققان در حال بررسی گزینه های ورزشی بیشتری هستند که برای افراد بیشتری جذاب باشد. تحقیقات نشان می دهد که ورزش های غیر روتین مانند پیاده روی نوردیک و تمرینات تناوبی با شدت بالا برای افزایش ظرفیت عملکردی بهتر از ورزش های معمولی هستند. عملکرد با یک تست پیاده روی شش دقیقه ای ارزیابی می شود.

برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر، پیاده‌روی نوردیک نوع پیشرفته‌تری از راه رفتن است که از میله‌های مخصوص طراحی شده استفاده می‌کند. این هالترهای تخصصی بیشتر عضلات بالا و پایین بدن را درگیر می کنند.

جنیفر L. Jennifer L. Reed محقق ارشد و دکترای فیزیولوژی ورزش و آزمایشگاه سلامت قلب و عروق است. او توضیح داد:

افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر اغلب کاهش ظرفیت عملکردی، کیفیت پایین زندگی، افزایش خطر حوادث قلبی عروقی مکرر و مرگ را تجربه می کنند.

پیاده روی نوردیک

محققان اثرات طولانی مدت 12 هفته توانبخشی را در سه گروه از بیماران پس از ورزش توانبخشی با شدت بالا، ورزش پایدار متوسط ​​تا شدید و در نهایت پیاده روی نوردیک مقایسه کردند.

البته همه برنامه های ورزشی علائم افسردگی و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. اما ظرفیت عملکردی پس از راه رفتن 19 درصد افزایش می یابد. در حالی که این عدد برای تمرینات تناوبی با شدت بالا 13 درصد و برای تمرینات استقامتی با شدت متوسط ​​تا زیاد 12 درصد بود.

این یافته کلیدی است. زیرا می دانیم که ظرفیت عملکردی کمتر، خطر بروز حوادث قلبی عروقی مکرر را افزایش می دهد. پیاده روی نوردیک عضلات مرکزی، فوقانی و تحتانی را درگیر می کند و این دلیل افزایش ظرفیت عملکردی است.

  تابلوهای شهری و پمپ بنزین های اصفهان هک شدند

این مطالعه اولین در نوع خود است و از این نظر منحصر به فرد است که به طور همزمان اثرات پایدار را مقایسه می کند. 14 هفته پس از اتمام توانبخشی.

محققان در مقاله خود خاطرنشان کردند که افزودن پیاده روی نوردیک به برنامه توانبخشی قلبی عروقی می تواند بهبود ایده آلی را در مقایسه با ورزش استاندارد یا پیاده روی سنتی ایجاد کند. این امر به ویژه برای بیمارانی که ممکن است نسبت به ورزش شدید تحمل نداشته باشند یا منع مصرف تمرینات تناوبی با شدت بالا داشته باشند، صادق است.

پیاده روی نوردیک

افزودن میله های نوردیک یک گزینه ساده و مقرون به صرفه برای بهبود ظرفیت راه رفتن، افزایش مصرف انرژی، درگیر کردن عضلات بالاتنه و بهبود سایر پارامترهای عملکردی مانند وضعیت بدن و تعادل است.

ارائه انواع گزینه های ورزشی باعث افزایش لذت و پیشرفت بیماران و افراد می شود. این برای پایبندی بیمار مهم است. روش های ورزشی باید بسته به اهداف، اولویت ها و توانایی های فرد تجویز شود.

این مطالعه توسط مراکز سلامت آکادمیک وزارت بهداشت انتاریو، بنیاد قلب و سکته مغزی کانادا و مؤسسه تحقیقات بهداشتی کانادا انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.